» Print

This copy is for your personal, non-commercial use only. To order presentation-ready copies for distribution to
colleagues, clients or customers, use the Reprints tool at the top of any article or visit: www.reutersreprints.com.

Beijing to allow news websites to list - report

Tue, May 11 2010

HONG KONG (Reuters) - Beijing will allow 10 government-controlled news websites to list shares on the mainland
stock market, the South China Morning Post reported on Tuesday, citing a mainland newspaper report.

Websites include the People's Daily, Xinhua and China Central Television, were approved to list shares on the A-share
market, allowing them to raise funds to compete with popular portals such as sina.com, the SCMP said, citing a report
by the Shanghai Securities News.

One or two of the 10 candidates would be allowed to list this year, the newspaper said.

Each candidate was expected to seek to raise atleast 4 billion yuan ($586 million) to fund business expansion, the
newspaper said, citing Citic Securities analyst Zhang Bin.

No major state-owned media company has been allowed to list on the stock market so far, the newspaper added.

© Thomson Reuters 2011. All rights reserved. Users may download and print extracts of content from this website for
their own personal and non-commercial use only. Republication or redistribution of Thomson Reuters content,
including by framing or similar means, is expressly prohibited without the prior written consent of Thomson Reuters.
Thomson Reuters and its logo are registered trademarks or trademarks of the Thomson Reuters group of companies
around the world.

Thomson Reuters journalists are subject to an Editorial Handbook which requires fair presentation and disclosure of
relevantinterests.

This copy s for your personal, non-commercial use only. To order presentation-ready copies for distribution to
colleagues, clients or customers, use the Reprints tool at the top of any article or visit: www.reutersreprints.com.



